?php if ( function_exists( 'gtm4wp_the_gtm_tag' ) ) { gtm4wp_the_gtm_tag(); } ?

Jij bent vrijwilliger bij de lokale sportclub, omdat je de club een warm hart toedraagt. Je wilt de club zo goed mogelijk helpen. Na een tijdje kom je erachter dat die vrijwilligersfunctie als bestuurder of sponsorcommissielid toch meer van je vraagt dan je van tevoren gedacht had. Je merkt dat het je aan kennis en ervaring ontbreekt om de club te kunnen helpen zoals jij dat graag zou willen. Zo zijn er heel veel vrijwilligers van sportclubs in Nederland die hier mee geconfronteerd worden.

Snel aan de slag

Bij Match en Fit snappen wij dit probleem. Wij weten hoe moeilijk het is om zonder kennis en ervaring voor structurele sponsorinkomsten te zorgen. In de afgelopen jaren hebben wij door onze persoonlijke ervaringen, theoretische kennis en onderzoeken hier een oplossing voor ontwikkeld. We hebben een uniek stappenplan ontwikkeld waarin we de enthousiaste vrijwilliger kennis, inzichten en tools geven om nieuwe sponsoren aan te trekken en huidige te behouden. In 9 stappen werk je toe naar nieuwe sponsorinkomsten. We delen graag een paar waardevolle tips uit dit unieke stappenplan.

  • Tip 1: Weet wie je bent en waar je voor staat.
    Wat onderscheidt jouw sportclub van alle andere sportclubs in de omgeving? Zijn dat de mensen, is dat de sport, is dat de clubcultuur? Waarom sporten leden bij deze club en niet bij de concurrent?
  • Tip 2: Niet elke sponsor past bij jou vereniging.
    Mensen willen graag geassocieerd worden met mensen waar ze zichzelf in herkennen. Dat geldt ook voor bedrijven. Durf ook keuzes te maken door niet ieder bedrijf te benaderen. Maak een lijst van bedrijven waar jij van overtuigd bent dat zij bij jouw club passen.
  • Tip 3: Weet wat je sponsoren kan bieden.
    Een sponsorbrochure werkt vaak prettig voor bedrijven. Zo krijgen zij snel een idee wat er mogelijk is. Weet ook dat steeds meer bedrijven op zoek zijn naar maatwerk. Dit betekent dat zij bovenop het standaardpakket iets extra’s willen. Denk altijd mee met de sponsor en kijk welke mogelijkheden er zijn.
  • Tip 4: Wees creatief en onderscheidend in jouw boodschap.
    Stuur je op dit moment mailtjes naar bedrijven om te vragen of zij willen sponsoren? Niet meer doen! Mails met sponsoraanvragen worden niet tot nauwelijks gelezen. Denk na over manieren waarop jouw sponsoraanvraag zich onderscheidt.

Dit zijn 4 tips die je gelijk kan toepassen bij jouw vereniging. Wil je weten hoe jij deze inzichten in de praktijk kan toepassen? Volg dan hier de eerste twee gratis stappen van onze online sponsortraining.

Wat zijn de problemen waar jij tegen aanloopt binnen jouw vereniging?