Blog

Welkom op de blogpagina van Match en Fit. We houden je hier op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.
5 tips om sponsors tevreden te houden
Sportsponsoring is een wederzijdse overeenkomst tussen bedrijven en de gesponsorde. Bedrijven investeren in sponsoring om hun merk te promoten, terwijl de gesponsorde financiële steun ontvangt. Om de sponsorrelatie goed te houden, moet de gesponsorde ervoor zorgen dat de sponsors tevreden blijven. In deze blog bespreken we enkele manieren waarop je sponsoren tevreden kan houden. Voldoe […]
Hoe trekken sportteams en topsporters sponsoren aan?
Sportsponsoring is een populaire marketingtechniek die bedrijven in staat stelt hun merk te promoten door samen te werken met sportteams en atleten. Voor sportteams en atleten biedt sportsponsoring de mogelijkheid om extra inkomsten te genereren en daarbij hun sport te financieren. In deze blog bespreken we hoe sportteams en atleten sponsors aantrekken. Ten eerste moeten […]
Waarom sponsoring belangrijk is voor jouw bedrijf
Sportsponsoring is een onderdeel van de marketingcommunicatie waarbij bedrijven sportteams, atleten of sportevenementen financieel ondersteunen in ruil voor naamsbekendheid en andere voordelen. Het is een populaire manier voor bedrijven om hun merk te promoten en in contact te komen met hun doelgroep. Sportsponsoring is echter meer dan alleen een marketingtool. Het kan ook strategische voordelen […]
6 tips om een succesvol sponsorevenement te organiseren.
Met enige regelmaat organiseert Match en Fit een sponsorevenement. Om dit in goede banen te leiden geven we 6 tips waardoor jij ook een succesvol sponsorevent kan organiseren. Bepaal het doel van het evenement: Wat wil je bereiken met het evenement? Wil je sponsorgeld ophalen, wil je mensen informeren, enthousiasmeren of iets anders? Identificeer je […]
6 tips voor topsporters om geld te verdienen met social media
Topsporters hebben vaak financiering nodig om hun trainings- en wedstrijdkosten te dekken. Hoewel er traditionele financieringsmethoden zijn, zoals sponsoring en endorsements, heeft social media een geheel nieuwe mogelijkheid geopend voor sporters om de financiering te krijgen die ze nodig hebben. We krijgen regelmatig de vraag hoe je als topsporter geld kan verdienen met de inzet […]
Fietssponsoring: wat houdt het wielermodel in?
De sponsorwereld bestaat uit verschillende sponsormodellen. Het wielermodel uit de hoek van fietssponsoring is er één van. Wat houdt dit wielermodel in? Waarom is het zo populair in de wielrenwereld? En wat zijn de voor- en nadelen? We leggen het je graag uit. Als je als sportclub sponsors zoekt, dan maak je de sponsorship concreet […]
Vind de perfecte sponsor voor jouw evenement met unieke sponsorideeën
Een evenement is het perfecte moment om gebruik te maken van sponsors: een gezellige sfeer, veel mensen en dus ook veel zichtbaarheid voor een merk. Een (nieuw) merk kan zo in korte tijd veel bekendheid creëren. Maar hoe trek je nou de juiste sponsors voor jouw evenement? En welke unieke sponsorideeën hebben nou echt effect? […]
Deze 5 sponsortrends gaan we in 2022 terugzien
2021 was een bijzonder jaar voor de sponsorbranche. Evenementen lagen een hele tijd stil waardoor fysieke belevingen vaak uitbleven. Dat heeft voor wat creatieve verandering gezorgd, die we ook aankomend jaar weer terug gaan zien. We leggen je graag uit welke sponsortrends dat zijn! Trend 1: Verschuiving van offline naar online In 2021 zijn veel […]
Wat is sponsoractivatie en hoe maak je een sponsorship actief?
Actief sponsoren, herken je de term uit ons vorige blog? Bij actieve sponsoring ga je als bedrijf de samenwerking aan met de achterban van een sportclub, sporter of sportevenement. Een erg betrokken vorm van sponsoring waarin je veel tijd, moeite en geld steekt. Wat zijn de doelen van sponsoractivatie en hoe maak je een sponsorship […]
Marketings en sponsoring: een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf
Marketing zet je op allerlei manieren in: je creëert reclames, schrijft blogs, maakt internetadvertenties en benadert klanten per mail of telefoon. Veel bedrijven zien sponsoring als een apart onderdeel van de marketingcommunicatiemix, maar niets is minder waar. Sponsoring is namelijk onderdeel van de al bestaande marketingcommunicatiemix én versterkt alle elementen! Hoe sponsoring daaraan bijdraagt, leggen […]
+31 6 43558828
info@matchenfit.nl
Sint Annastraat 198C
Unit 11B
6525 GX Nijmegen
KVK: 72075465
BTW-id: NL002312209B87
Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
matchenfit.nl © 2021