Fietssponsoring: wat houdt het wielermodel in?
De sponsorwereld bestaat uit verschillende sponsormodellen. Het wielermodel uit de hoek van fietssponsoring is er één van. Wat houdt dit wielermodel in? Waarom is het zo populair in de wielrenwereld? En wat zijn de voor- en nadelen? We leggen het je graag uit. Als je als sportclub sponsors zoekt, dan maak je de sponsorship concreet […]
Vind de perfecte sponsor voor jouw evenement met unieke sponsorideeën
Een evenement is het perfecte moment om gebruik te maken van sponsors: een gezellige sfeer, veel mensen en dus ook veel zichtbaarheid voor een merk. Een (nieuw) merk kan zo in korte tijd veel bekendheid creëren. Maar hoe trek je nou de juiste sponsors voor jouw evenement? En welke unieke sponsorideeën hebben nou echt effect? […]
Deze 5 sponsortrends gaan we in 2022 terugzien
2021 was een bijzonder jaar voor de sponsorbranche. Evenementen lagen een hele tijd stil waardoor fysieke belevingen vaak uitbleven. Dat heeft voor wat creatieve verandering gezorgd, die we ook aankomend jaar weer terug gaan zien. We leggen je graag uit welke sponsortrends dat zijn! Trend 1: Verschuiving van offline naar online In 2021 zijn veel […]
Wat is sponsoractivatie en hoe maak je een sponsorship actief?
Actief sponsoren, herken je de term uit ons vorige blog? Bij actieve sponsoring ga je als bedrijf de samenwerking aan met de achterban van een sportclub, sporter of sportevenement. Een erg betrokken vorm van sponsoring waarin je veel tijd, moeite en geld steekt. Wat zijn de doelen van sponsoractivatie en hoe maak je een sponsorship […]
Marketings en sponsoring: een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf
Marketing zet je op allerlei manieren in: je creëert reclames, schrijft blogs, maakt internetadvertenties en benadert klanten per mail of telefoon. Veel bedrijven zien sponsoring als een apart onderdeel van de marketingcommunicatiemix, maar niets is minder waar. Sponsoring is namelijk onderdeel van de al bestaande marketingcommunicatiemix én versterkt alle elementen! Hoe sponsoring daaraan bijdraagt, leggen […]
Interview Max en Danique
Een iets andere blog dan jullie gewend zijn. In dit interview leren jullie Max en Danique van Match en Fit beter kennen. Samen impact maken in de sportwereld Max en Danique werken allebei sinds juli 2021 bij Match en Fit. De goede begeleiding van Vincent heeft ervoor gezorgd dat beide medewerkers nu al zo goed […]
Een sponsorbrief schrijven doe je zo
Als je op zoek bent naar een sponsor, kom je het gegarandeerd tegen: het schrijven van een sponsorbrief. Wat is zo belangrijk aan deze brief? En hoe maak je indruk met tekst op een plat stuk papier? Met een paar simpele tips is een sponsorbrief schrijven een eitje. Of in ieder geval een stuk minder […]
Waarom een sponsorplan bijdraagt aan effectieve sponsoring
Ben je op zoek naar sponsors en vraag je je af hoe je bedrijven het beste kunt overtuigen? Een goede voorbereiding is het halve werk. Stel bijvoorbeeld een sponsorplan op: daarin leg je zo precies mogelijk vast wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat aanpakken. Zo haal je de juiste sponsors binnen én […]
Deze taken heeft een sponsorcommissie
Het binnenhalen en behouden van sponsors vergt veel tijd. Daarom stellen sportclubs vaak een sponsorcommissie in, die zich volledig bezighoudt met de clubsponsoring. Waar moet je aan denken als je een sponsorcommissie instelt? En wat zijn de taken die erbij horen? Sommige sportclubs laten de sponsoring aan het bestuur over. Deze mensen komen namelijk toch […]
Alle manieren van sponsoring op een rijtje
Bij sportsponsoring denken de meeste mensen vaak aan het doneren van geld aan een sportclub. Maar dat is lang niet de enige vorm van sponsoring: er zijn meerdere manieren van sponsoring te bedenken. Benieuwd welke dat zijn? We leggen het je uit. Je kunt natuurlijk sponsoren door geld beschikbaar te stellen, maar ook in natura. […]